Proiect la nivel judeţean
Domeniul cultural – artistic, arte vizuale
ecologie şi protecţia mediului
Perioada de desfăşurare: 2013-2016
Parteneri
-Liceul “Radu Petrescu” Prundu Bîrgăului
-Liceul de Arte Plstice “Corneliu Baba”
-Complexul Muzeal Judeţean
-Asociaţia “Învierea” Susenii Bîrgăului
-Consiliul Local Prundu Bîrgăului
-Colaboratori externi si sponsor al activitatilor:
-Dobra Dorin, senator USL Bistriţa
Scopul proiectului
„Frumuseţea viitoarei profesiuni a elevilor prin culoare, artă şi creaţie„
•Valorizarea potenţialului creator al elevilor din mediul rural aflaţi în căutarea propriei identităţi
•Raportarea la valorile spirituale naţionale şi internaţionale necesare în alegerea viitoarei meserii.
Beneficiari
•Direcţi -120 elevi de la cele două şcoli partenere
•Indirecţi:
-elevii şi cadrele didactice din şcolile partenere
-alte instituţii şi organizaţii axate pe educaţie extraşcolară permanentă.
Activităţile proiectului
Tabere de creaţie
•Anul I (anul şcolar 2012-2013)- Pictura murală în corpul de legătură a clădirilor principale din Liceul „Radu Petrescu” Prundu Bîrgăului.
•Anul II (an şcolar 2013-2014) – Continuarea picturii murale şi amenajarea unui parc ecoartistic după modelul Gaudi (Parcul Goell)
•Anul III-IV (an şcolar 2014-2015, 2015-2016)- Continuarea amenajării şi finalizarea lucrărilor pentru parcul ecoartistic
Rezultatele proiectului
•Creşterea gradul de preocupare al copiilor pentru artele plastice
•Implicare mai activă, mai directă şi cu siguranţă mai creativă, în sensul identificării propriei identităţi la elevi
•Raportarea la valorile spirituale naţionale şi internaţionale necesare în alegerea viitoarei meserii.
Produsele finale ale proiectului „Frumuseţea viitoarei profesiuni a elevilor prin culoare, artă şi creaţie„ -patrimoniul şcolii noastre
•Lucrări plastice
•Obiecte de artă decorativă
•Pictură pe pânză şi pictură murală din corpul de legătură al clădirilor principale ale şcolii
•Parcul ecoturistic după modelul Goell
Modalităţile de monitorizare şi evaluare ale proiectului
Indicatori de evaluare ai proiectului
•Vizibilitatea şcolii în cadrul comunităţii;
•Participarea la activităţi;
•Participarea părinţilor la activităţile extraşcolare din cadrul proiectului;
•Gradul de participare al comunităţii locale la activităţile proiectului;
•Informări periodice postate pe site-urile şcolilor ;
Activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare
•Promovarea prin conferinţa de lansare a proiectului în cadrul căreia se tipăresc materiale de promovare
(afişe ,broşura finală, cartolinele de la vernisarea lucrărilor)
•Colaborarea cu mass-media locală (presă şi televiziune: Direct TV, AS-TV, „Răsunetul” şi „Mesagerul”)
•Fotografii şi minifilmuleţe de la activităţi vor fi popularizate şi pe site-urile oficiale ale şcolilor partenere.
Activităţile anului I 2012-2013
•Stabilirea echipei de proiect
•Scrierea proiectului
•Lansarea proiectului în şcolile partenere
•Întâlnirile echipelor de proiect la beneficiar
•Organizarea anuală a taberelor de creaţie (iunie 2013/2016)
•Activităţi de documentare ( circuit turistic local-Lacul Colibiţa)
Activităţile anului I în imagini
Vernisarea lucrărilor “Laudă omului învăţat” şi Grădina” Picturi le murale cu dimensiuni impresionante 250/450 cm,”şi 100/500 cm executate în tehnica “Al secco” se pot admira în corpul de legătură al şcolii beneficiare, coordonator maestrul Marcel Lupşe
O singură privire asupra frescei „Laudă omului învăţat” din colţul ochiului îţi oferă o perspectivă copleşitoare, te poate convinge că artistul şi-a dorit cu siguranţă să te domine ca spectator , absorbindu-te, ţinându-te acolo, în loc, pentru un timp…
Vernisarea lucrărilor
“Laudă omului învăţat” şi Grădina”
Picturi le murale cu dimensiuni impresionante 250/450 cm,”şi 100/500 cm executate în tehnica “Al secco” se pot admira în corpul de legătură al şcolii beneficiare
coordonator maestrul Marcel Lupşe