aprilie 21

PROIECTUL – Reforma curriculară a ştiinţelor exacte

 “ Metode eficiente de învăţare a fizicii”

Numele şi prenumele:  Hăngănuţ Daniela

Unitatea şcolară: Liceul „Radu Petrescu”

Prundu Bîrgăului

                   Judeţul: Bistriţa-Năsăud

Liceul „Radu Petrescu” Prundu Bîrgăului

Clasa a IX-a B ştiinţele naturii

Unitatea de învăţare: IX.07.F1  Legile frecării

Lecţia (1) Tipuri de forţe de frecare (statică şi cinetică)

(2) Forţa de frecare la alunecare

 

JURNAL DE REFLECŢIE

A fost o lecţie: „Interesantă, din care am învăţat multe”; „foarte interesantă”; „uşoară”; „interesantă şi utilă”; „interesantă şi plăcut diferită”; „destul de interesantă”; „interesantă şi frumoasă” „frumoasă, utilă şi interesantă”

Am utilizat: „scripetele”, „un corp din lemn”, „două corpuri din lemn pentru experiment”, „un corp paralelipipedic”, „un obiect cu diferite suprafeţe (metal, lemn)”, „un obiect cu diferite suprafeţe asupra căruia se exercită anumite forţe de frecare”, „carioci”, „un corp pentru a exercita forţa de frecare”, „o planşă”, „formule învăţate la forţa de frecare”, „un plan înclinat şi un corp cu patru suprafeţe diferite”, „diferite obiecte fizice din laborator”, „corpuri cu diferite suprafeţe”, „corpuri folosite la experiment”, „planul înclinat”, „cartea şi caietul”, „caiet, pix”, „un scripete cu plan înclinat”, „creion”, „liniar, pix”, „un corp cu mai jmulte suprafeţe şi cu două cârliguţe”, „cartea”

Bine a fost „că am înţeles forte bine lecţia”, „că am invăţat definiţia lecţiei” „experimentul, că ne-am amintit de forţa de frecare din generală”, „că am fost atent şi am înţeles lecţia”, „că am inţeles experimentul”, „când am utilizat experimentul”, „că nu am avut experimente eşuate”, „că ne+am distrat şi am învăţat lucruri noi”, „că am făcut o oră mai relaxantă din care am văzut forţa de frecare aplicată”, „că toţi am înţeles lecţia într-un final”, „când fiecare dintre noi a explicat în felul său acţionarea forţei de frecare”, „faptul că am făcut harta Ştiu. Vreau să ştiu. Am învăţat”, „sa reprezentăm schematic experimentul cu planul înclinat”, „că am făcut experimentul, că am ieşit la tablă”, „că am înţeles lecţia”, „că am învăţat cum acţionează forţa de frecare”, „că am învăţat multe despre forţa de frecare”, „când am făcut experimentul pentru că am înţeles mai bine”, „nu au fost aspecte nereuşite”

Dificil a fost  „descrierea forţei de frecare”, „nimic”, „unele întrebări”, „să ne amintim unele detalii despre forţa de frecare”, „nu a fost nimic dificil”, „să-mi amintesc din clasele trecute”, „când ne- a pus să mai facem o dată experimentul”, „să ne deplasăm de la sala de clasă în laborator”, „când corpul nu aluneca”, „să ne amintim din anii trecuţi”, „să reprezentăm schematic experimentul cu planul înclinat”, „noul mod de predare a lecţiei”, „la prima oră cand nu deţineam prea multe informaţii legate de forţa de frecare”, „nu a fost nimic dificil”, „de răspuns la ultima întrebare a profesoarei”, „că nu am înţeles tot ce trebuia despre forţa de frecare”, „să reţin definiţia”

Interesant a fost „să facem experimentul”, „experimentul pe care am exercitat anumite forţe”, „totul”, „să aflu că fără frecare nu am putea să ne deplasăm”, „alunecarea corpului pe fiecare faţă”, „că în urma experimentului am aflat şi observat cum acţionează forţa de frecare”, „că acel corp din lemn nui s-a clintit când planul nu a fost prea înclinat”, „experimentul”, „când am comparat traseul celor două mobile cu suprafeţe diferite”, „importanţa lecţiei în viaţa noastră”, „noul mod de predare al lecţiei”, „modul în care s-a desfăşurat ora”, „când am acţionat şi exercitat acţionarea forţei de frecare”, „cum au fost aplicate lecţiile de către doamna profesoară”, „faptul că fără frecare am aluneca”, „experimentul reprezentat”, „modul în care tipul de suprafaţă influenţează frecarea”, „că forţa de frecare o întâlnim în viaţa de zi cu zi”, „corpul poate avea mai multe suprafeţe şi în funcţie de acestea corpul se poate deplasa fie mai încet, fie mai repede”, „cum diferite suprafeţe de contact influenţează forţa de frecare”.

Aspectele nereuşite au fost „toate obiectele necesare”, „că n-am reuşit să ieşim toţi la tablă”, „că nu am ştiut legile frecării”, „suficiente”, „n-au fost”, „Reprezentarea grafică a experimentului”, „neatenţia unor colegi”, „acela că nu am reuşit să reproduc experimentul”, „datorate numărului mare de elevi în clasă”, „faptul că suntem un colectiv prea mare nu am vazut bine experimentul şi nici coala albă de hârtie lipită de tablă”, „puţine dar uşoare”, „că nu am avut timp să facem toţi experimentul”, „că nu am avut chiar toate obiectele necesare”, „că nu am reuşit să ieşim toţi la tablă”

Schimbările produse au vizat .. „acumularea de cunoştinţe noi”, „că acum am înţeles mai bine forţa de frecare şi că ştiu să o utilizez în viaţa de zi cu zi”, „activitatea la orele de fizică şi învăţarea mai cu uşurinţă datorată experimentelor utilizate”, „ceva folositor ân viaţa de zi ci zi”, „că fără forţa de frecare am aluneca”, „o nouă concluzie”, „o atenţie mai mare a elevilor”, „modul de percepere a informaţiilor”, „înţelegerrea lecţiei cu mai multă uşurinţă”, „îmbogăţirea informaţiilor noastre, nivelul cunoştinţelor”,

Am înţeles .. „că fără forţa de frecare deplasarea nu ar fi posibilă”, „tot despre forţa de frecare”, „am înţeles mai buine lecţia”, „Lecţiile şi formulele”, „că forţa de frecare este indispensabilă vieţii intr-un fel”, „Câteodată poate fi şi dăunătoare cand se uzează piesele”, „de ce ne este folositoare şi dăunătoare forţa de frecare”, „că un corp se deplasează pe o suprafaţă atunci când este exercitată o forţă de frecare”, „aproximativ totul”

Din cele învăţate la lecţiii, am aplicat  „experimentul pe care am exercitat anumite forţe”, „totul”, „forţa de frecare în viaţa de zi cu zi”, „forţa de frecare foarte des, mai ales iarna când tragem sania pe zăpadă, sau când circulăm cu autovehicule”, „formulele şi în viaţa de zi cu zi ”, „experimentul”

În lecţia următoare „vreau să fiu mai atentă şi să aflu mai multe”, „formule de calcul”, „definiţia”, „o să aflăm reprezentarea grafică, formula de calcul şi legile frecării”, „vom face experiment cu rulmenţi şi bile de ping-pong, vom învîţa cum se justifică folosirea rulmenţilor”, „aş vrea să facem un alt experiment”, „vreau să aflu legile frecării şi forţele care acţionează împreună cu forţa de frecare”, „vreau să aprofundez cunoştinţele depre acest subiect”, „vreau ca modul de desfăşurare a orei să fie acelaşi, aş vrea să aflu mai multer informaţii despre forţa e frecare, cum ar fi: cine a descoperit-o, cum a fost descoperită”, „voi fi mai activă şi mai atentă, mi-ar place să mai facem experimente”, „vom face şi alte experimente”, „aş vrea să învăţ reprezentarea grafică”

Cred că „va fi mai simplu dacă voi învăţa”, „este o lecţie uşoară şi folositoare”, „următoarele lecţii o să fie şi mai interesante”, „a fost o lecţie interesantă şi folositoare”, „prin intermediul acestor lecţii predare diferit, am înţeles mai bine”, „ar fi mai uşor de înţeles lecţiile cu ajutorul experimentelor următoarea lecţie va fi una la fel de uşoară, această lecţie a fost una folositoare, ajutându-mă să înţeleg că fără frecare corpurile ar aluneca”, „a fost p lecţie importantă şi utilă, care m-a ajutat să descopăr lucruri pe care nu le ştiam, acest mod de predare este foarte folositor”, „acest mod de predare este unul eficient, prin aceste lecţii a început să îmi placă puţin mai mult fizica, sper ca următoarele lecţii vor fi la fel d eplăcute”, „au fost două ore reuşite, ar fi frumos să mai facem astfel de ore”, „a fost distractiv, lecţiile următoare despre forţa de frecare o să fie şi mai interesante”, „lecţiile despre forţa de freecare nu sunt chiar atât de grele şi sunt interesante”, „a fost o lecţie folositoare în viaţa cotodiană, îmi va fi folositoare această lecţie”

 ghid fizica 088ghid fizica 087 ghid fizica 086 ghid fizica 085 ghid fizica 084 ghid fizica 083 ghid fizica 082 ghid fizica 081 ghid fizica 080 ghid fizica 078 ghid fizica 068 ghid fizica 066 ghid fizica 063 ghid fizica 061 ghid fizica 054 ghid fizica 053 ghid fizica 044 ghid fizica 043 ghid fizica 042 ghid fizica 041 ghid fizica 037 ghid fizica 036 ghid fizica 034 ghid fizica 033 ghid fizica 032 ghid fizica 030 ghid fizica 029 ghid fizica 028 ghid fizica 027 ghid fizica 026 ghid fizica 025 ghid fizica 024 ghid fizica 020 ghid fizica 019 ghid fizica 017 ghid fizica 015 ghid fizica 014 ghid fizica 012 ghid fizica 011 ghid fizica 010 ghid fizica 009 ghid fizica 008 ghid fizica 006 ghid fizica 005 ghid fizica 004 ghid fizica 003 ghid fizica 002 ghid fizica 001


Copyright © 2014. All rights reserved.

Posted aprilie 21, 2016 by Florin Galbin in category Proiecte şi programe